• De meest keus in fietskratten en fietsmanden
  • Meer bestellen = meer korting!
  • Gratis verzending vanaf 50 euro

Veelgestelde vragen

Heb je nog vragen? Wellicht vind je hier het antwoord. Antwoord niet gevonden? Stuur ons dan een berichtje.

FietskratXL is een Nederlandse webshop gespecialiseerd in fietskratten. Naast fietskratten leveren wij ook fietsmanden, fietssloten en vele andere fietsaccessoires. Door gebruik te maken van twee leveranciers hebben we het grootste aanbod en jij dus de meeste keuze. Met behulp van de keuzehulpen vind je snel het artikel waar je naar op zoek bent.
Je kan op twee manieren uitgesteld betalen: met Klarna en met In3. Door te kiezen vooruitgesteld betalen kan je eerst het product ontvangen en daarna pas betalen. Met In3 drie betaal je in drie delen. Aan uitgesteld betalen kunnen kosten verbonden zijn. Informeer je dus goed voordat je voor deze optie kiest.
Het is mogelijk om met een credit card te betalen wanneer je deze aan je Pay Pal account hebt gekoppeld. Zie hiervoor de informatiepagina’s van PayPal. Het is niet mogelijk direct bij ons met een creditcard te batelen?

De levertijd van artikelen die op voorraad zijn is een à twee dagen. De levertijd is mede afhankelijk van het tijdstip waarop je jouw bestelling plaatst en waarop wij je bestelling verwerken. Je bestelling wordt uiterlijk voor 15: uur de volgende dag verwerkt. Wij doen er alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te verwerken, meestal is dat al dezelfde dag.

Als een artikel niet op voorraad is maar wel nabesteld kan worden dan kijken wij eerst of het bij een andere leverancier leverbaar is. Mogelijk ontvang het dus alsnog binnen twee dagen. Mocht het niet binnen twee weken leverbaar zijn dan nemen we contact op per e-mail.

FietskratXL heeft geen winkel waar je kan binnenlopen. Ruilen doe je door je artikelen terug te sturen. Neem hiervoor contact op. De verzendkosten komen voor jouw rekening.


Wij kunnen zorgen voor een retourlabel tegen een voordelig tarief. Je hebt dan meer gemak bij het terugsturen. De kosten brengen we in mindering op het te crediteren (terugstorten) bedrag. De kosten zijn afhankelijk van het te retourneren artikel en worden meegedeeld bij je retourmelding.

Zie voor meer informatie de algemene voorwaarden.

Het is mogelijk om een factuur te krijgen van je bestelling. Hierop wordt dan het btw-bedrag vermeld en je contactgegevens. Desgewenst kan ook je btw-nummer en kvk-nummer worden vermeld. De factuur wordt verstuurd vanuit Perun.

Neem voor het aanvragen van een factuur contact op. Vermeld daarbij je bestelnummer en de gegevens die je op de factuur vermeld wilt hebben.

Wat leuk dat je ons hebt weten te vinden! Gelukkig leveren wij ook aan de volgende landen: België, Denemarken Duitsland, Frankrijk, Spanje. Helaas spreken wij geen Frans, Deens, Duits of Spaans. Een paar dingen om op te letten:
  • De verzendkosten zijn anders dan binnen Nederland, houdt ook rekening met hogere verzendkosten voor het retourneren.
  • Mocht je contact op willen nemen dan helpen we je graag in het Nederlands of Engels.
  • Nederlandse wetgeving is van toepassing op de levering.

De tiewraps worden in sommige gevallen vanaf een ander adres verzonden. Je ontvangt ze dan door de brievenbus in een gele enveloppe.
Doordat we gebruik maken van verschillende leveranciers kan het ook zijn dat het word meegeleverd met een ander deel van je bestelling. Excuses voor het eventuele ongemak.

Heb je alles ontvangen behalve de tiewraps? Neem dan even contact op, dan zoeken we het voor je uit.

De afgebeelde prijs is altijd inclusief btw. Afhankelijk van je bestelbedrag komen er mogelijk nog verzendkosten bij. De hoogte van de verzendkosten zijn afhankelijk van je bestelling en het land waar je bestelling bezorgd gaat worden. Je ziet de berekening van het totaalbedrag altijd in je winkelmandje en bij het afrekenen.

Als je kiest voor uitgesteld betalen dan kunnen er kosten worden gerekend. Dit hangt deels af van het moment waarop je Klarna en/of In3 betaald.

Als je een product terug wilt sturen dan zijn de kosten voor jouw rekening. Wij kunnen zorgen voor een voordelig retourlabel. Zie daarvoor de vraag “Waar kan ik mijn product ruilen?”.