Op deze pagina leggen we uit wat de garantievoorwaarden zijn en wat je kan doen bij klachten.
De garantievoorwaarden staan vermeld in artikel 10 van onze algemene voorwaarden. Bij onduidelijkheid zijn de algemene voorwaarden leidend.
In onze webshop bieden wij artikelen aan van gerenommeerde merken die artikelen produceren voor stadsfietsen. Wij verkopen geen producten die specifiek zijn getest zijn voor racefietsen en/of mountainbikes. (Art. 10 lid 1)
Het artikel mag alleen gebruikt worden waarvoor het bedoeld is. (Art. 10 lid 6b)
Op alle producten heb je standaard twee jaar garantie vanaf het moment van aankoop. (Art. 10 lid 4)
De klachtenregeling is te vinden onder artikel 14 in de algemene voorwaarden.
Mocht u klachten hebben dan horen wij dat graag. Wij zullen er alles aan doen wat redelijkerwijs mogelijk is om uw klacht te verhelpen. Met je klacht kunnen wij onze dienstverlening verder verbeteren. Neem bij klachten contact op via e-mail of ons contactformulier. Je vindt deze op de contactpagina.
Je hebt 2 maanden na constatering de gelegenheid om je klacht te melden. Hoe eerder je het meldt, hoe eerder wij het kunnen oplossen. Wij hebben twee weken de gelegenheid om te reageren op je klacht. (Art. 14 lid 2+3)
Mocht dit niet tot een bevredigende oplossing zorgen dan heeft u het recht contact op te nemen met Stichting WebwinkelKeur. Wij zijn aangesloten bij deze stichting zodat zij kunnen bemiddelen bij dergelijke situaties. (Art. 14 lid 5)
Tevens is het voor consumenten in de EU mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr . Wanneer je klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.